جستجو
Close this search box.

طرز تهیه شگفت انگیز قارچیک پلو!

قارچیک پلو دارای فاکتور هایی با ارزش غذایی بسیار بالا و مناسب به جهت تقویت سیستم ایمنی و رشد مناسب کودکان بوده، همچنین طعمی دلنشین برای کودکان دلبندتان به همراه خواهد داشت. به شما پیشنهاد میدهیم با انتخاب این غذا در منوی هفتگی ما، شادی خوردن غذایی سالم، مفید و خوشمزه را به فرزندانتان هدیه دهید.

از آنجا که دغدغه اصلی ما در مجموعه مایا میل حفظ سلامت اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان عزیز می باشد، به شما اطمینان می دهیم که در تهیه مواد اولیه تمامی نکات مرتبط با حوزه سلامت و بهداشت رعایت و تمامی غذاها با مشاوره از دکتر تغذیه و تیم علمی گروه مایا تهیه می گردد.

 

گروه مصرف کننده:  کودکان و دانش آموزان 1 تا 15 سال     نام غذا: قارچیک پلو        شماره غذا: 3

مواد لازم  برای 1 نفر: قارچیک پلو

سینه مرغ 100 گرم، برنج هاشمی 100 گرم، قارچ 100 گرم، پیاز یک عدد، زعفران آب شده 2 قاشق غذا خوری، ادویه جات به میزان لازم.

 

طرز تهیه:

ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد نموده با مقداری روغن تفت می دهیم تا طلایی شود، سینه مرغ را به صورت مکعبی خرد نموده به پیاز اضافه می کنیم سپس نمک و ادویه را اضافه کرده و خوب تفت می دهیم تا مرغ بپزد، در این مرحله قارچ ها را برش داده به مواد اضافه نموده و حرارت را زیاد می کنیم تا قارچ آب نیندازد بعد از چند دقیقه نصف زعفران را اضافه کرده و مواد را کنار میگذاریم. سپس در قابلمه مناسب به صورت لایه لایه برنج آبکش شده و مواد را اضافه می کنیم و درپایان مابقی زعفران را اضافه می کنیم و آنرا دم می گذاریم، پس از 45 دقیقه غذا حاضر است.

 

جدول ارزش غذایی: قارچیک پلو

نام وزن (گرم) کالری پروتئین چربی کربوهیدرات
برنج 100 120 7.5 2.6 62.3
مرغ 100 165 21 2.6 0
قارچ 33 33 3.3 0.4 6.1

 

 

برای خرید این غذای خوشمزه کلیک کنید ?

 

 

خواص مواد

مرغ:

در تهیه این غذا از مرغ استفاده شده که منبع غنی پروتئین می باشد، همچنین با داشتن ویتامین های A، ب 12 و C در رشد مغزی کودکان مفید بوده ضمنا وجود منیزم در آن موجب تقویت سیستم ایمنی آنان می شود. از طرف دیگر، هضم این پروتئین برای کودکان آسان است. گوشت مرغ سرشار از آهن نیز هست که به افزایش گلبول‌های قرمز و تقویت سیستم گردش خون کمک می‌کند.

قارچیک پلو

برنج:

برنج ایرانی سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های گروه B است و می‌تواند به بهبود رشد و سلامت کودک کمک زیادی کند. از حدود ۶ ماهگی، پس از اینکه غذا دادن به کودک را شروع می‌کنید، برنج یکی از اصلی ‌ترین موادی است که می‌توانید در رژیم غذایی کودک بگنجانید.

تغذیه کودک با برنج ایرانی می‌تواند از بروز بیماری‌ های گوارشی جلوگیری کند. در واقع ویتامین‌ها و مواد مغذی برنج ایرانی برای تقویت سیستم گوارش مفید است و از بروز عارضه اسهال و یبوست در کودک جلوگیری می‌کند. برنج، به خصوص برنج سفید ایرانی هضم بسیار راحتی دارد. از آنجایی که سیستم گوارش کودکان به طور کامل تکامل پیدا نکرده است، مصرف غذاهای زود هضم برای کودکان بسیار مناسب‌تر است.

همچنین منیزیم موجود در آن باعث افزایش حجم ماهیچه ها شده و با داشتن ترکیبات آنتی اکسیدان، بدن در برابر عوامل عفونی مقاوم می گردد، ضمنا کودکتان کمتر با کاهش وزن رو به‌ رو خواهد شد تغذیه کودک نقش مهمی بر رشد جسمی و ذهنی او دارد. پروتئین‌های موجود در برنج ایرانی برای رشد عضلات کودک بسیار مفید هستند. اسیدهای آمینه موجود در برنج ایرانی به ترمیم و رشد عضلات در کودک کمک می‌کند.

اسیدهای آمینه علاوه بر ترمیم ماهیچه‌ها، در ساخت رباط‌ها و تاندون‌ها نیز نقش موثری دارند. تغذیه کودک با برنج ایرانی انرژی بیشتری به او می‌بخشد و موجب می‌شود تا کودک بتواند در طول روز با انرژی زیاد بازی کند و دنیای اطراف خود را کشف کند. ویتامین B موجود در برنج ایرانی و لعاب برنج موجب می‌شود تا کودک کمتر احساس ضعف را تجربه کند.

قارچیک پلو

قارچ:

قارچ يکي از خوراکي ‌هاي خوشمزه و مقوي است که مي‌تواند براي رشد و سلامت کودک بسيار مفيد باشد. قبل از اينکه قارچ به کودک داده شود بايد خوب پخته شود، چون باکتري موجود در آن‌ها در طول فرايند پخت از بين خواهد رفت. در زیر به چند مورد از خواص قارچ اشاره می کنیم:

  • تقويت سلامت کبد: قارچ يکي از آن غذاهايي است که به سم زدايي کبد کمک مي کند. آن ها از کبد در برابر آسيب ديدگي محافظت مي کنند. اين مورد به ويژه براي نوزادان و کودکان که بيشتر مستعد ابتلا به يرقان و هپاتيت B هستند بسيار مفيد است، چرا که اين بيماري ها باعث آسيب رسيدن به کبد مي شود.
  • ويتامين D: اکثر رژيم‌هاي غذايي گياهي حاوي مقادير کافي ويتامين D نيستند. ويتامين D را مي توان از محصولات لبني و از نور خورشيد به دست آورد. با اين حال، بيشتر والدين از قرار دادن نوزادان خود در برابر آفتاب پرهيز مي‌کنند مگر اين که زمستان باشد.
  • آهن: در حالي که موادغذايي غير گياهي حاوي آهن کافي هستند، سبزيجات برگ سبز و آجيل آهن را در يک رژيم غذايي گياهي تامين مي کنند. آهن يک جزء ضروري در هموگلوبين است که در سلول هاي قرمز خون يافت مي شود و براي ايجاد سلولهاي خوني جديد مورد نياز است.
  • تقويت سيستم ايمني بدن : قارچ ها حاوي مواد بيو شيميايي هستند که سيستم ايمني بدن را تقويت مي کنند. همانطور که ايمني بدن نوزاد پس از سه ماهگي از بين مي رود (ايمني منتقل شده توسط مادر حدود ۳ ماه طول مي کشد)، سيستم ايمني مدولاسيون کمک مي کند تا کودک سلامت خود را حفظ کند و هنگام بيماري سريعتر بهبود يابد.

قارچیک پلو

با آرزوی اوقاتی خوش برای شما عزیزان

ما را در شبکات اجتماعی دنبال کنید :

Picture of Maya Meal

Maya Meal

درباره مایامیل

مایا اولین غذای تخصصی کودک و سالمند در ایران می باشد. مایا به معنی مادر و پرستار بوده و دلیل انتخاب این نام برای حرفه ما همخوانی کلمه مایا با کودک و سالمند می باشد. این مورد در لوگوی گروه مایا میل نیز با دقت و ظرافت خاصی لحاظ گردیده است. ما و ظرف بزرگتر الهام گرفته از سالمندان گرامی و یا و ظرف کوچکتر الهام گرفته از کودکان عزیز سرزمین مان می باشد.

آخرین مقالات

خلاصه مطالب

سفارش شما

شما هنوز سفارشی ثبت نکرده اید.

بازگشت به منو مجموعه