جستجو
Close this search box.

طرز تهیه شگفت انگیز کوکو خورشیدی!

کوکو خورشیدی دارای فاکتور هایی با ارزش غذایی بسیار بالا و مناسب به جهت تقویت سیستم ایمنی و رشد مناسب کودکان بوده، همچنین طعمی دلنشین برای کودکان دلبندتان به همراه خواهد داشت. به شما پیشنهاد میدهیم با انتخاب این غذا در منوی هفتگی ما، شادی خوردن غذایی سالم، مفید و خوشمزه را به فرزندانتان هدیه دهید.

از آنجا که دغدغه اصلی ما در مجموعه مایا میل حفظ سلامت اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان عزیز می باشد، به شما اطمینان می دهیم که در تهیه مواد اولیه تمامی نکات مرتبط با حوزه سلامت و بهداشت رعایت و تمامی غذاها با مشاوره از دکتر تغذیه و تیم علمی گروه مایا تهیه می گردد.

 

گروه مصرف کننده:  کودکان و دانش آموزان 1 تا 15 سال     نام غذا: کوکو خورشیدی     شماره غذا: 2

مواد لازم  برای 1 نفر: کوکو خورشیدی

یک عدد سیب زمینی متوسط یا 200 گرم کلم برگ، هویج یک عدد، تخم مرغ  3 عدد، نشاسته ذرت 30 گرم، روغن سرخ کردنی 30 گرم، نمک و ادویه به مقدار کافی. (این غذا دارای 499 کالری می باشد)

 

طرز تهیه:

ابتدا  سیب زمینی یا کلم سفید را خلال کرده و به مدت 15 دقیقه در ظرف حاوی آب یخ قرار می دهیم، سپس آبکش کرده و اجاز می دهیم آب آن به صورت کامل خشک شود، هویج را نیز خلال کرده و برای اینکه هضم آن راحت تر باشد به مدت 5 دقیقه بخار پز می کنیم و میگذاریم تا خنک شود، در این مرحله هویج و کلم سفید را در ظرفی مناسب ریخته و سپس 1عدد تخم مرغ کامل و دوعدد سفیده به همراه نشاسته ذرت و نمک و ادویه را با هم مخلوط می کنیم.

در مرحله بعد مقداری روغن در تابه از قبل داغ شده میریزیم و مقداری از مایع را به صورت گرد در تابه ریخته و وسط آنرا به صورت یک دایره باز میکنیم سپس یک عدد زرده تخم مرغ وسط کوکو ریخته پس از سرخ شدن آنرا برمیگردانیم و اجازه می دهیم سمت دیکر آن نیز سرخ شود میتوانیم آنرا با یک دورچین زیبا مانند گوجه،کاهو و زیتون تزیین کنیم.

 

جدول ارزش غذایی: کوکو خورشیدی

نام وزن (گرم) کالری پروتئین چربی کربوهیدرات
سیب زمینی 200 154 4 0.8 32.6
کلم برگ 200 32 2.4 0.4 4
هویج 100 35 1.3 0.6 1.9
تخم مرغ 3 210 28.5 25.8 1.6
نشاسته ذرت 30 100 2.4 0.5 240

توجه داشته باشید همانگونه که گفته شد در تهیه این غذا میتوان از کلم برگ یا سیب زمینی استفاده نمود که در زیر فواید هرکدام را اشاره می کنیم اما با توجه به شناخت ما از ذائقه کودکان تمایل آنها به استفاده از سیب زمینی بیشتر از کلم می باشد.

 

برای خرید این غذای خوشمزه کلیک کنید ?

 

خواص مواد

سیب زمینی:

سیب زمینی به عنوان یک منبع اصلی کربوهیدرات‌های پیچیده، انرژی طولانی ‌مدت و پایداری را برای کودکان فراهم می‌آورد. این انرژی برای بازی و فعالیت‌های روزمره کودکان بسیار حیاتی است و به آن‌ها کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن رشد کنند. فیبر موجود در سیب‌زمینی نیز نقش مهمی در تسهیل فرایند هضم و جذب مواد غذایی ایفا می‌کند و به عنوان یک راهکار طبیعی در برابر یبوست شناخته شده است.

سیب‌زمینی حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین C است که برای تقویت سیستم ایمنی و ساخت کلاژن در بدن کودکان ضروری است. پتاسیم موجود در این ماده غذایی به عملکرد صحیح عضلات و اعصاب کمک می‌کند و در حفظ فشار خون سالم نقش دارد. ویتامین C، علاوه بر نقش در ساخت کلاژن، در جذب آهن نیز مؤثر است و به عملکرد بهینه سیستم ایمنی کمک می‌کند.

کوکو خورشیدی

کلم برگ :

کلم پیچ برای معده و روده کودکان مفید است و یبوست کودک را درمان می کند. کلم پیچ خطر ابتلا به کم خونی در کودکان را کاهش داده و از بدن کودک سم زدایی می کند. همچنین دارای منبع غنی ویتامین C می باشد که به بالا بردن سیستم ایمنی کمک می کند.

 

تخم مرغ :

تخم مرغ یک منبع اصلی برای بهترین پروتئین های با کیفیت پس از شیر مادر است، دارای سیزده ویتامین بسیار ضروری میباشد .تخم مرغ حاوی مواد معدنی ضروری مثل مس، روی، سلنیوم، کلسیم و آهن است و همچنین دارای پروتئین ها، کلسترول، چربی، اسیدهای چرب و ویتامین D، ویتامین B12، E، کولین و اسید فولیک است که همه این مواد غذایی برای رشد کودک ضروری هستند.

سفیده تخم مرغ شامل هیچ کربو هیدرات و چربی نمی باشد و نیمی از مواد مغذی یافت شده در تخم مرغ را دارد. با چهار گرم سفیده تخم مرغ، اکثر پروتئین هایی که در تخم مرغ یافت می شوند را می گیرید. زرده تخم مرغ شامل چربی، چربی اشباع شده و کلسترول است که بسیاری از والدین نگرانش هستند. یک واقعیت مهم که اغلب نادیده گرفته می شود این است که زرده حاوی اسیدهای چرب ضروری و ویتامین های محلول در چربی است و همچنین آهن و کلسیم زیادی دارد.

کوکو خورشیدی

هویج:

هویج سرشار از بتاکاروتن است، یک ماده مغذی اساسی که رشد سالم در کودکان را ممکن می کند. بتاکاروتن نقش مهمی در ایمنی بدن و همچنین خاصیت ضد پیری دارد. بتاکاروتن در بدن به ویتامین A تبدیل می شود که برای فعال شدن دید در شب بسیار ضروری است.

هویج سرشار از تیامین، نیاسین و ویتامین B6 است.

هویج دارای فیبر غذایی است که جذب قندها را به جریان خون کُند می نماید..

هویج ها منبع منگنز هستند و ویتامین های K و C. ریشه هویج تازه دارای مقدار زیادی ویتامین C هستند و 9 درصد از RDA را تأمین می کنند.

هویج همچنین سرشار از مواد معدنی مانند: کلسیم، آهن، پتاسیم، مس و فسفر است.

کوکو خورشیدی

با آرزوی اوقاتی خوش برای شما عزیزان

ما را در شبکات اجتماعی دنبال کنید :

Picture of Maya Meal

Maya Meal

درباره مایامیل

مایا اولین غذای تخصصی کودک و سالمند در ایران می باشد. مایا به معنی مادر و پرستار بوده و دلیل انتخاب این نام برای حرفه ما همخوانی کلمه مایا با کودک و سالمند می باشد. این مورد در لوگوی گروه مایا میل نیز با دقت و ظرافت خاصی لحاظ گردیده است. ما و ظرف بزرگتر الهام گرفته از سالمندان گرامی و یا و ظرف کوچکتر الهام گرفته از کودکان عزیز سرزمین مان می باشد.

آخرین مقالات

خلاصه مطالب

سفارش شما

شما هنوز سفارشی ثبت نکرده اید.

بازگشت به منو مجموعه